Spis treści |
---|
Start |
Artykuły |
Patroni honorowi |
Sponsorzy |
Firmy prezentujące się |
Szanowni Państwo,
W sytuacji, kiedy dynamiczne wzrosty na rynku podstawowych usług telekomunikacyjnych należą do przeszłości, coraz większe znaczenie dla operatorów mają usługi dodane i multimedialne. Z roku na rok notuje się coraz większe zyski generowane prze ten segment rynku. Wraz z perspektywą wdrożenia nowoczesnej technologii w Polsce, prognozuje się, iż znaczenie mobilnych usług multimedialnych i dodanych będzie dynamicznie wzrastać.
W związku z powyższym, w dniu 15 września 2011 roku w Warszawie odbyła się konferencja "Rynek mobilnych usług dodanych i multimedialnych".
Podczas wydarzenia, przedstawiciele kluczowych firm na rynku dyskutowali na temat wartości rynku usług dodanych i multimedialnych w Polsce, strukturze rynku pod względem poszczególnych rodzajów usług: mobilnego internetu, płatności przez SMS, interaktywności, marketingu mobilnego, gier, grafik i aplikacji, muzyki i innych jak również o marketingu tych usług i wpływie nowoczesnych technologii na ich dynamiczny rozwój. Konferencja skupiła grono ponad 100 uczestników w tym: przedstawicieli regulatora, stowarzyszeń i instytucji branżowych, operatorów telekomunikacyjnych, firm z sektora mediów, bankowości, agencji reklamowych oraz dostawców rozwiązań i produktów. Wydarzeniem towarzyszącym konferencji, było Business Party, które odbyło się w restauracji "U Szwejka".
Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęły następujące instytucje: Ministerstwo Infrastruktury, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Stowarzyszenie Inżynierów Telekomunikacji oraz Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej. Wydarzenie sponsorowali: Firma Wind Mobile, Mobiltek, Sare, Iricom, Amistad.
Podczas wydarzenia w 17 prelekcjach i panelu dyskusyjnym wypowiedzieli się następujący Eksperci:
-
Igor Bokun, Prezes Zarządu, Wind Mobile
-
Grzegorz Tomczyk, Wiceprezes Zarządu, Centernet
-
Leszek Wojciech Kułak, Członek Zarządu, MNI
-
Robert Stopyra, Dyrektor Zarządzający, Mobile Entertainment Europe
-
Marcin Cichy, Dyrektor Departamentu Analiz Rynku Telekomunikacyjnego, Urząd Komunikacji Elektronicznej
-
Marcin Ney, Dyrektor Departamentu Strategii i Projektów Mobilnych, PTK Centertel
-
Wiesław Mackiewicz, Przewodniczący Komitetu Usług Dodanych PIIT, Dyrektor Nowych Mediów Wydawnictwo Bauer
-
Piotr Ostaszewski, Dyrektor Działu Nowe Media, Telewizja Polsat
-
Marcin Michalski, Rozwiązania Mobilne Grupy Allegro
-
Szymon Włochowicz, Dyrektor biura zarządzania projektami, kierownik produktu kanału mobilnego, Nasza Klasa
-
Błażej Mika, Dyrektor Segmentu Sprzedaży Zewnętrznej, BZ WBK SA
-
dr Paweł Skrzyński, Dyrektor Działu Multimediów i Rozwiązań IT, Mobiltek
-
Paweł Janecki, Kierownik zespołu portal dla komórek, Wirtualna Polska
-
Patrycja Rodzińska, Project & Marketing Director, Playlink
-
dr Piotr Turek, Kierownik Zespołu ds. usług muzycznych i rozrywkowych, Departament rozwoju produktów i usług, Polkomtel
-
Mec. Tadeusz Piątek, Of Counsel, Kancelaria Prawna White & Case, W. Daniłowicz, W. Jurcewicz i Wspólnicy
-
Daniel Wieszczycki, Prawnik, Kancelaria Prawna White & Case, W. Daniłowicz, W. Jurcewicz i Wspólnicy
-
Joanna Sapieżko-Samordak, Prawnik, Kancelaria Prawna White & Case, W. Daniłowicz, W. Jurcewicz i Wspólnicy
-
Sławomir Kuszaj, Product manager: mobile telephony, mobile internet, fixed line telephony, Aster
-
Craig Cartier, Analityk rynku ICT, Frost & Sullivan
-
Mario Fernandez, Analityk, Frost & Sullivan
Wśród najważniejszych zagadnień Konferencji znalazły się :
-
Kierunki i dynamika rozwoju usług dodanych w komunikacji mobilnej - światowe trendy i nowości
-
Marketing mobilny. Komórka jako medium reklamowe
-
Specyfika zarządzania relacjami z klientem
-
Regulacje prawne dotyczące usług dodanych i multimedialnych
-
Rynek usług dodanych z punktu widzenia Regulatora - ochrona użytkowników przed rachunkami za kontent, monitoringu kontentu mobilnego
-
Nowy Certyfikat Prezesa UKE w kategorii Premium Rate Fair Play
-
Wdrożenie sieć czwartej generacji (4G) i jej wpływ na kreowanie/ dostarczanie usług interaktywnych (wymagających dużej przepustowości)
-
Segmentacja rynku usług dodanych i multimedialnych: rozrywka i informacja, mobilne finanse, marketing mobilny, TV mobilna i inne
-
Potencjał "user generation content"
-
Przyszłość usług lokalizacyjnych w urządzeniach mobilnych
Konferencja skierowana była do:
Kadry kierowniczej, managerów firm telekomunikacyjnych, medialnych, portali internetowych, dostawców treści oraz rozwiązań w szczególności do:
- Operatorów telefonii stacjonarnej i komórkowej
- Grup medialnych i nadawców telewizyjnych
- Dostawców usług internetowych
- Dostawców i agregatorów treści
- Producentów oraz dystrybutorów kontentu na rynku usług dodanych
- Firm i instytucji zainteresowanych dystrybucją swoich produktów/ rozwiązań w kanałach mobilnych
- Dostawców produktów i rozwiązań technologicznych
- Firm konsultingowych, badawczych i analitycznych
- Izb handlowych, organizacji branżowych
- Domów mediowych oraz agencji reklamowych specjalizujących się w marketingu w kanałach mobilnych
- Wszystkich firm i podmiotów zainteresowanych wykorzystaniem kanałów mobilnych do dystrybucji własnych produktów i usług
Poza powyższym, konferencję wspierało liczne grono Patronów medialnych, które angażowały się w promocję przedsięwzięcia: Telekabel, Wirtualna Polska, Bankier.pl, Locos, Media News, Osnews, Inwestycje.pl, Biznes2Biznes, Mobility, Android, Programs, Magazyn TVSAT, TV Lider, Społeczności.pl
Jako Organizator firma Center for Business Education pragnie podziękować wszystkim Patronom, Partnerom, Sponsorom i innym podmiotom zaangażowanym w realizację przedsięwzięcia. Dziękujemy za zaufanie i liczne przybycie. Zapraszamy w przyszłym roku na II edycję konferencji.