Spis treści |
---|
Start |
Program |
Prelegentka |
Rejestracja |
Szanowni Państwo,
udzielanie i wykonywanie zamówień publicznych w szczególnych warunkach związanych z wojną w Ukrainie, pandemią COVID-19 oraz nadzwyczajnym wzrostem cen i kosztów ich realizacji stwarza ogromne wyzwania nawet dla najbardziej doświadczonych uczestników rynku zamówień publicznych. Zapraszamy państwa na kolejne szkolenie, na którym wskażemy jak wzorcowo realizować procedury zamówień publicznych - w nowym otoczeniu rynkowym i regulacyjnym.
Główne tematy omawiane na wydarzeniu to m.in.:
udzielanie i wykonywanie zamówień publicznych w szczególnych warunkach związanych z wojną w Ukrainie, pandemią COVID-19 oraz nadzwyczajnym wzrostem cen i kosztów ich realizacji stwarza ogromne wyzwania nawet dla najbardziej doświadczonych uczestników rynku zamówień publicznych. Zapraszamy państwa na kolejne szkolenie, na którym wskażemy jak wzorcowo realizować procedury zamówień publicznych - w nowym otoczeniu rynkowym i regulacyjnym.
Główne tematy omawiane na wydarzeniu to m.in.:
- na jakich zasadach można aneksować umowy w sprawie zamówienia publicznego?
- zmiany nieistotne a zmiany istotne
- czy dopuszczalne są „zmiany” umowy w sprawie zamówienia przed jej zawarciem?
- zmiany umowy tzw. "niskowartościowe" oraz zmiany ze względu na nieprzewidziane okoliczności
- problemy praktyczne w dokumentowaniu wpływu okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, wojną w Ukrainie oraz wzrastającą inflacją na należyte wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego w kontekście dochodzenia zwiększenia wynagrodzenia lub przedłużenia czasu na ukończenie;
- możliwość wykorzystania klauzul przeglądowych oraz przepisów dotyczących zmian umowy ze względu na nieprzewidziane okoliczności i tzw. zmian bagatelnych;
- problemy z adekwatnością klauzul waloryzacyjnych wskazanych w SWZ (określoność i efektywność klauzuli waloryzacyjnej; limit dopuszczalnej waloryzacji, etc.)
- dopuszczalność umownej zmiany (waloryzacji) wynagrodzenia wykonawcy w kontraktach niezawierających klauzuli waloryzacyjnej w świetle przepisów prawa zamówień publicznych
- praktyczne problemy w dochodzeniu zmiany (podwyższenia) wynagrodzenia w oparciu o nadzwyczajną zmianę stosunków – tzw. klauzula „rebus sic stantibus”
- pracowników działów zamówień publicznych, sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
- kierowników jednostek,
- członków komisji przetargowych,
- pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia – również w przypadku zamówień do 30 000 euro
- wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
- osób kontrolujących zamówienia publiczne,
- kadry informatycznej odpowiedzialnej za wdrożenie elektronizacji zamówień publicznych w jednostce,
- innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
Szkolenie będzie realizowane w formule online - w czasie rzeczywistym:
- podczas szkolenia będziecie Państwo widzieć zarówno prezentację jak również samego trenera,
- otrzymacie Państwo materiały, na podstawie których trener prowadzi wykład,
- będziecie Państwo mieli możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio poprzez wbudowany mechanizm czatu,
- w trakcie szkolenia trener będzie uwzględniał czas na przerwy,
- przed szkoleniem otrzymacie Państwo od nas mail z instrukcjami, w tym link, który pozwoli uczestniczyć w szkoleniu,
- przed szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”. W tym czasie jesteśmy do Państwa dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia,
- po zakończonym szkoleniu nie będzie możliwości odtworzenia jego przebiegu w postaci filmu - to szkolenie w czasie rzeczywistym tak jak stacjonarne
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa (preferowany Firefox, Chrome),