Firma FUMAR została Partnerem Strategicznym V edycji Seminarium "Czynniki rozwoju inwestycji kogeneracyjnych". Z ramienia firmy referat na temat inwestycji hybrydowych i kogeneracyjnych wygłosi dr inż. Rafał Rajczyk. W prezentacji przybliżone zostaną aspekty nowoczesnych rozwiązań, takich jak hybrydowe źródła energii i klastry energetyczne. Przedstawiona zostanie również rola kotła kogeneracyjnego na biomasę, jako elementu stabilizującego i uzupełniającego hybrydowe źródło energii, tworzącego spójny zestaw z innym źródłem OZE. Seminarium odbędzie się 30 sierpnia br. w Warszawie, na terenie Elektrociepłowini Sierkierki. Więcej...
FUMAR zaangażowany w V Seminarium "Czynniki rozwoju inwestycji kogeneracyjnych"
Polskie Sieci Eleketroenergetyczne zaangażowane w Seminarium na temat DSR


Reprezentant Tauron Polska Energia w programie seminarium o DSR


Grupa Energa wygłosi referat podczas Seminarium DSR


Reprezentant Fortum w programie V edycji seminarium o inwestycjach kogeneracyjnych


Polowiec & Partners as a Legal Partner at DSR Seminar


Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o o monitorowaniu i ewidencji drogowego przewozu towarów

Szanowni Państwo,
Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, uzupełniający system SENT o drugi komponent, czyli dane geolokalizacyjne. Projekt ustawy trafi teraz do prac parlamentarnych i jednocześnie zostanie skierowany do notyfikacji przez Komisję Europejską.
W obecnej wersji ustawy towary są tylko zgłaszane do stosownego rejestru tzw. SENT na platformie MF (PUESC). Według projektodawców dane wprowadzane powinny być dodatkowo uzupełniane przez wskazania geolokalizacyjne tak, by kontrola przewozu była skuteczna i efektywna. Towary objęte ustawą, będą zatem monitorowane w systemie satelitarnym - GPS, Galileo i GLONASS. Ponadto przewoźnicy zostaną zobligowani do zamontowania w ciężarówkach lokalizatorów, a kierowcy - do ich używania. Dodatkowo dane w rejestrze KAS będą uzupełniane przez wskazania geolokalizacyjne. Obowiązkiem przewoźnika - gdy nie będzie użytkował on własnych systemów lokalizacji - będzie wyposażenie środka transportu w lokalizator. Natomiast obowiązkiem kierującego będzie włączenie lokalizatora w momencie rozpoczęcia przewozu i wyłączenie w chwili zakończenia przewozu w ostatnim miejscu rozładunku. W związku z powyższym oprócz kar nakładanych za brak rejestracji w systemie SENT, w projekcie ustawy przewidziano również kary za brak wyposażenia środka w lokalizator: - 10 000 zł - dla przewoźnika, - od 5000 do 7500 zł dla kierującego, który nie wykonał obowiązków nałożonych na niego ustawą.
Ze względu na duże zainteresowanie tematem zapraszamy na IX edycję specjalistycznego szkolenia Zmiany w ustawie o monitorowaniu i ewidencji drogowego przewozu towarów, które odbędzie się 14 września 2017 roku w Centrum Szkolenia PGNiG, ul. Kasprzaka 25 w Warszawie. Więcej...W obecnej wersji ustawy towary są tylko zgłaszane do stosownego rejestru tzw. SENT na platformie MF (PUESC). Według projektodawców dane wprowadzane powinny być dodatkowo uzupełniane przez wskazania geolokalizacyjne tak, by kontrola przewozu była skuteczna i efektywna. Towary objęte ustawą, będą zatem monitorowane w systemie satelitarnym - GPS, Galileo i GLONASS. Ponadto przewoźnicy zostaną zobligowani do zamontowania w ciężarówkach lokalizatorów, a kierowcy - do ich używania. Dodatkowo dane w rejestrze KAS będą uzupełniane przez wskazania geolokalizacyjne. Obowiązkiem przewoźnika - gdy nie będzie użytkował on własnych systemów lokalizacji - będzie wyposażenie środka transportu w lokalizator. Natomiast obowiązkiem kierującego będzie włączenie lokalizatora w momencie rozpoczęcia przewozu i wyłączenie w chwili zakończenia przewozu w ostatnim miejscu rozładunku. W związku z powyższym oprócz kar nakładanych za brak rejestracji w systemie SENT, w projekcie ustawy przewidziano również kary za brak wyposażenia środka w lokalizator: - 10 000 zł - dla przewoźnika, - od 5000 do 7500 zł dla kierującego, który nie wykonał obowiązków nałożonych na niego ustawą.
Seminar "Demand Side Response - customer, market, technology" on October 12, 2017 in Warsaw!

We invite you to take part in the seminar "Demand Side Response - Client, Market, Technology" which will take place on 12 October 2017 in Warsaw. Currently the Polish TSO - Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A is working on the implementation of DSR by creating proposals for participants in the National Power System who would be willing to postpone, reduce or generate energy for their own needs in order to relieve the NPS. For more informations please visit the dedicated website.
More Articles...
Page 52 of 82