Szanowni Państwo,
W obecnej wersji ustawy towary są tylko zgłaszane do stosownego rejestru tzw. SENT na platformie MF (PUESC). Według projektodawców dane wprowadzane powinny być dodatkowo uzupełniane przez wskazania geolokalizacyjne tak, by kontrola przewozu była skuteczna i efektywna. Towary objęte ustawą, będą zatem monitorowane w systemie satelitarnym - GPS, Galileo i GLONASS. Ponadto przewoźnicy zostaną zobligowani do zamontowania w ciężarówkach lokalizatorów, a kierowcy - do ich używania. Dodatkowo dane w rejestrze KAS będą uzupełniane przez wskazania geolokalizacyjne. Obowiązkiem przewoźnika - gdy nie będzie użytkował on własnych systemów lokalizacji - będzie wyposażenie środka transportu w lokalizator. Natomiast obowiązkiem kierującego będzie włączenie lokalizatora w momencie rozpoczęcia przewozu i wyłączenie w chwili zakończenia przewozu w ostatnim miejscu rozładunku. W związku z powyższym oprócz kar nakładanych za brak rejestracji w systemie SENT, w projekcie ustawy przewidziano również kary za brak wyposażenia środka w lokalizator: - 10 000 zł - dla przewoźnika, - od 5000 do 7500 zł dla kierującego, który nie wykonał obowiązków nałożonych na niego ustawą.