19
Grudnia
CZW.

III edycja. Inwentaryzacja roczna w energetyce i ciepłownictwie

Szanowni Państwo,

zapraszamy Państwa na kolejną edycje szkolenia w całości poświęconego aspektom księgowo – rozliczeniowym w przedsiębiorstwach energetycznych i ciepłowniczych. Szkolenie online: „Inwentaryzacja roczna w energetyce i ciepłownictwie” odbędzie się 19 grudnia 2024 roku.

Celem wydarzenia jest usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy z tematyki dotyczącej inwentaryzacji rocznej. Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które mają do czynienia z inwentaryzacją majątku jednostki w drodze spisu z natury. Na szkoleniu zostaną omówione między innymi praktyczne aspekty inwentaryzacji w drodze spisu z natury środków trwałych oraz zapasów jednostki.

Wśród najważniejszych zagadnień szkolenia:

  • Podstawy prawne przeprowadzania inwentaryzacji
  • Metody i formy przeprowadzania inwentaryzacji
  • Częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji rocznej
  • Etapy inwentaryzacji
  • Dokumentacja związana z przeprowadzeniem inwentaryzacji
  • Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwentaryzacji
  • Podział obowiązków i kompetencji w zakresie inwentaryzacji w drodze spisu z natury
  • Spis nietypowych składników majątku
  • Najczęstsze problemy przy inwentaryzacji
  • Nieprawidłowości występujące podczas inwentaryzacji i sposoby ich rozwiązywania
  • Odpowiedzialność materialną za powierzone mienie
  • Zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych
  • Weryfikacji stanów księgowych z dokumentacją źródłową
  • Procedury poinwentaryzacyjne

Szkolenie skierowane jest do:

  • Kierowników działów księgowości, głównych księgowych
  • Właścicieli przedsiębiorstw, dyrektorów ekonomiczno – finansowych, kierowników wszystkich szczebli zarządzania firm
  • Audytorów i business controllerów
  • Pracowników departamentów controlingu i rachunkowości, planowania i analiz oraz strategii i rozwoju
  • Menedżerów odpowiedzialnych za planowanie i tworzenie analiz w firmach
  • Specjalistów departamentów niefinansowych i osób bez przygotowania finansowego, które w codziennej pracy korzystają z informacji przedstawionych w raportach finansowych sporządzanych zarówno na potrzeby zewnętrzne, jak i wewnętrzne.

Szkolenie będzie realizowane w formule online – w czasie rzeczywistym:

  • podczas szkolenia będziecie Państwo widzieć zarówno prezentację jak również samego trenera,
  • otrzymacie Państwo materiały, na podstawie których trener prowadzi wykład,
  • będziecie Państwo mieli możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio poprzez wbudowany mechanizm czatu,
  • w trakcie szkolenia trener będzie uwzględniał czas na przerwy,
  • przed szkoleniem otrzymacie Państwo od nas mail z instrukcjami, w tym link, który pozwoli uczestniczyć w szkoleniu,
  • przed szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, zawsze 60 minut przed oficjalnym czasem rozpoczęcia. W tym czasie jesteśmy do Państwa dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia,
  • po zakończonym szkoleniu nie będzie możliwości odtworzenia jego przebiegu w postaci filmu – to szkolenie w czasie rzeczywistym tak jak stacjonarne

Wymagane jest :

  • komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
  • przeglądarka internetowa (preferowany Firefox, Chrome).

Program wydarzenia

9:30

Logowanie na platformie

10:00 - 10:40

Rozpoczęcie wykładu. Wprowadzenie.

Przepisy polskie i międzynarodowe
Cele i zasady inwentaryzacji zgodnie z ustawą o rachunkowości
Przedmiot inwentaryzacji
Analiza poszczególnych składników aktywów podlegających obowiązkowi inwentaryzowania
Omówienie inwentaryzowanych składników pasywów
Odpowiedzialność za przeprowadzenie inwentaryzacji
Zarząd jako organ odpowiedzialny za spis z natury na podstawie ustawy o rachunkowości
Odpowiedzialność pozostałych osób zaangażowanych w przebieg inwentaryzacji

10:40 - 11:30

Metody przeprowadzania inwentaryzacji
Spis z natury
Potwierdzenia sald
Weryfikacja stanu majątku na podstawie istniejących dokumentów źródłowych
Terminy i częstotliwość inwentaryzacji a inwentaryzacją ciągła.
Przygotowanie i organizacja inwentaryzacji drogą spisu z natury
Osoby przeprowadzające inwentaryzację
Dokumentacja związana z przygotowaniem inwentaryzacji
Organizacyjne przygotowanie inwentaryzacji drogą spisu z natury

11:30 - 11:45

Przerwa

11:45 - 13:00

Przebieg inwentaryzacji metodą spisu z natury
Technika spisu z natury (m.in. zapasy sypkie, składniki trudnomierzalne)
Udokumentowanie spisu z natury
Inwentaryzacja wspomagana informatycznie (kody kreskowe, RFID)
Kontrola przebiegu i dokumentów spisu z natury
Zakończenie spisu

13:00 - 13:30

Przerwa obiadowa

13:30 - 15:00

Wycena stanu aktywów oraz pasywów
Rozliczenie inwentaryzacji
Ewidencja księgowa dotycząca prawidłowego rozliczenia niedoborów
Nadwyżki inwentaryzacyjne i ich ujęcie w systemie księgowym.
Odstąpienie od inwentaryzacji

15:00

Sesja pytań i odpowiedzi. Zakończenie szkolenia

Piotr Woźniak - zdjęcie

Piotr Woźniak

International Managing Partner, Biegły Rewident (nr: 11625), członek ACCA

Doświadczenie zdobywał w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie zajmował się przeprowadzaniem badań i przeglądów sprawozdań finansowych. Posiada praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, sporządzania pakietów konsolidacyjnych, przekształceń sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF i HGB oraz realizacji zleceń due diligence i wyceny przedsiębiorstw. Specjalizuje się w obsłudze rynków kapitałowych.

Obecnie zarządza Grupą UHY ECA, między innymi sprawując nadzór nad departamentem audytu. Aktywność zawodową rozwija nie tylko poprzez kierowanie pionem usług audytorskich, ale również poprzez prowadzone szkolenia, artykuły i publikacje z zakresu rachunkowości w tym: „Rachunkowość zabezpieczeń”.

Nasi klienci

obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek
obrazek